PFC staat onder leiding van een bestuur, dat is samengesteld uit vertegenwoordigers van de werkgever, vertegenwoordigers van de werknemers en gepensioneerden. Het bestuur is per 1 april 2022 als volgt samengesteld:
Namens werkgever
Functie | Naam | Dagelijkse functie | Vanuit | Aftredend |
---|---|---|---|---|
Voorzitter | Ron van ’t Hof | Financieel directeur | Croda | 30 juni 2025 |
Secretaris | Wim Keijzer | Logistics Buyer | Croda | 31 december 2023 |
Algemeen lid | Vacature |
Namens werknemers
Functie | Naam | Dagelijkse functie | Vanuit | Aftredend |
Algemeen lid | Hans Müller | IT-Manager | Croda | 30 juni 2023 |
Secretaris | Vacature |
Namens gepensioneerden
Functie | Naam | Dagelijkse functie | Vanuit | Aftredend |
Algemeen lid | Nico Man | Gepensioneerd, was financial manager | Pensioengerechtigden | 31 december 2023 |
Het bestuur bestaat voor de helft uit werkgeversleden en voor de andere helft uit werknemersleden en uit pensioengerechtigde leden. De benoemingsperiode is vier jaar en de bestuursleden kunnen worden herbenoemd.
Het bestuur van PFC heeft de dagelijkse uitvoering van de werkzaamheden uitbesteed aan uitvoeringsorganisaties. Deze werkzaamheden betreffen overkoepelend vermogensbeheer (BNPP assetmanagement en NNIP), de pensioen- en financiële administratie en de bestuursondersteuning (Dion Pensioen Services). BNPP verzorgt het overkoepelende beheer van de beleggingen van het fonds. NNIP het beheer van de beleggingen voor rekening van risico van deelnemers (NNIP DC). Uitgangspunt is dat het bestuur – conform de eisen van de Pensioenwet – verantwoordelijk blijft voor de juiste uitvoering van de uitbestede taken