Croda

Stichting Pensioenfonds

  • Home
  • Ik ben…
    • …werknemer
      • Hoeveel pensioen krijgt u?
      • Pensioen 1-2-3 – Hoe is uw pensioen geregeld?
      • Welke keuzes heeft u als u met pensioen gaat?
      • Waardeoverdracht
      • Pensioen en echtscheiding
      • Documenten voor u
    • …werknemer geweest
      • Pensioen 1-2-3 – Hoe is uw pensioen geregeld?
      • Welke keuzes heeft u als u met pensioen gaat?
      • Waardeoverdracht
      • Pensioen en echtscheiding
      • Documenten voor u
    • …met pensioen
      • Pensioen 1-2-3 – Hoe is uw pensioen geregeld?
      • Pensioen en echtscheiding
      • Documenten voor u
  • Pensioen 1-2-3
  • Over ons
    • Profiel
      • Bestuur
      • Uitvoeringsorganisatie
      • Verantwoordingsorgaan
      • Visitatiecommissie
    • Onze financiële situatie
      • Dekkingsgraad
      • Indexatie
      • Herstelplan
      • Crisisplan
      • Beleggingsbeleid
      • Beloningsbeleid
    • Klachtenregeling
    • Beleggingsbeleid
  • Links
  • Documenten voor u
  • Contact
Je bent hier: Home / Over ons / Profiel / Bestuur

Bestuur

PFC staat onder leiding van een bestuur, dat is samengesteld uit vertegenwoordigers van de werkgever, vertegen­woordigers van de werknemers en gepensioneerden. Het bestuur is per 1 april 2022 als volgt samengesteld:

Namens werkgever

FunctieNaamDagelijkse functieVanuitAftredend
VoorzitterRon van ’t HofFinancieel directeurCroda30 juni 2025
SecretarisWim KeijzerLogistics BuyerCroda31 december 2023
Algemeen lidVacature   

Namens werknemers

 FunctieNaamDagelijkse functieVanuitAftredend
Algemeen lidHans MüllerIT-ManagerCroda30 juni 2023
SecretarisVacature   

Namens gepensioneerden

 FunctieNaamDagelijkse functieVanuitAftredend
Algemeen lidNico ManGepensioneerd, was financial managerPensioengerechtigden31 december 2023

Het bestuur bestaat voor de helft uit werkgeversleden en voor de andere helft uit werknemersleden en uit pensioengerechtigde leden. De benoemingsperiode is vier jaar en de bestuursleden kunnen worden herbenoemd.

Het bestuur van PFC heeft de dagelijkse uitvoering van de werkzaamheden uitbesteed aan uitvoeringsorganisaties. Deze werkzaamheden betreffen overkoepelend vermogensbeheer (BNPP assetmanagement en NNIP), de pensioen- en financiële administratie en de bestuursondersteuning (Dion Pensioen Services).  BNPP verzorgt het overkoepelende beheer van de beleggingen van het fonds. NNIP het beheer van de beleggingen voor rekening van risico van deelnemers (NNIP DC). Uitgangspunt is dat het bestuur – conform de eisen van de Pensioenwet – verantwoordelijk blijft voor de juiste uitvoering van de uitbestede taken

Bekijk onze financiële situatie

financiele-situatie

Pensioen 123


logo_laag1_groen

Hoe is uw pensioen geregeld?

Contact

Dion Pensioen Services (Pensioenbureau)
Postbus 150
7770 AD Hardenberg
T: 0523-208251
E: croda@dion.nl

Privacybeleid | Privacyverklaring